2012-03-02
 16:13:14

Typiskt.

Prutt! Vi blir utan spis i helgen...
Enda saken jag skulle göra var att ringa Gorenje då spisen hevererat!
Och då av någon anledning går jag ner och kärnar smör!
Sätter en satts med mjukost och städar istället.. Nu för 6 minutersedan ( 2 minuter i fyra)
Så tänker jag att jag ska ringa... Tror ni jag hinner starta datorn och leta reda på nummret innan växeln stänger fyra?
Ne men visst.. Det går skitbra att laga mat i ugnen istället. Vi har en extra platta hemma.. Men det är en sådandär gammal ni vet där det tar typ 30 minuter för att koka upp vatten? Så det får bli potatisgratäng och sånna saker heeela helgen!

När man har en företagside så måste man utesluta alla dumma metoder och tankar. Och idag har jag lyckats utesluta flerhundra sådana! Har jobbat som en tok men ändå känns det inte som om jag kommer ngn vart!
Anledningen till att jag egentligen började med smöret var att klockan inte var så mycket och det känndes inte riktigt viktigt att sova bort halva dagen som jag först planerat. Så efter att ha funderat en stund kom jag på att vi hade väldigt mycket grädde hemma.

Och eftersom jag länge velat göra smör, så satte jag igång! :)
Ja jag fattade inte först om jag gjorde rätt. Men nu äntligen har jag ätit en macka med mitt hemmagjorda smör!
Tänk att nästan alla går hela livet utan att ens fundera på hur smör blir till. Än mindre gör sitt egna. Inte jag inte.
Iof ville jag ju ha det genuint från bonden. Men det fanns en massa lagar som sa nej till det....
Så köpegrädde är typ ok då. :p



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: