2012-01-16
 22:48:25

Vad hände med tyget?

Skulle in till Gävle idag ju. Men sen så gjorde vi ett snabbt överläggande att det nog passar bättre i morgon istället.
Vi får se om jag har lust då.
Har datorkunskap i morgon.. (Som om jag skulle behöva det? Pfft...)
Men vad gör man inte för sina poäng?
F är nere i köket. Kan ni tänka er en man som är i köket oftare än hans fru?!
Kanske inte riktigt hundra. Men när jag sitter vid datorn är det så iaf...

OFC är vi gifta... Jag bär vackra klänningar nära jag städar, Har långa röda naglar filade till perfektion och Tvätten är kritvit mot våran alltid så blåa himmel.
Tilldetta såklart ett kort pärlhalsband och så den obligatoriska hemmafru fristyren i en vacker stram scarfs knut a la 50 tal! Han, Min man.. Kommer hem efter jobbet med ett stort leende på läpparna och kramar om sin fru strax efter att han kramat sina två barn som sitter snällt och leker vid matbordet. Även dessa med perfekta leenden.
Efter ett väldans kramkalas rättar han till slipsen och kavlar upp ärmarna för lite hederligt man´s jobb.
Skitigt ska det var. Utan tillstymmelse utav fläckar på klderna.. Ve och fasa!

Antingen det eller så är det kvinnan med de trötta ögonen varje kväll som skulle behöva en dos av några förpackningar ögondroppar. Sittandes som en hösäck framför ännu en dokusåpa som hon bara måste följa slaviskt. Medans mammen plockar fram sin frukost som en robot. Samma varje kväll. Samma varje morgon.
Ibland är man lite häftig och byter lingonsylten till gröten, mot äppelmos..
DET är spänning i vardagen ?! Eller?

Mer spänning än så behöver jag inte.. Spänning är inte alltid possitivt. Inte hos mig. Att försöka ta sig levandes till tåget i halkan är spännande nog för mig idag. Händer det ngt större får jag hjärtklappning och vill gömma mig på ett trångt mörkt ställe så ingen hittar mig. Som i Maxi häromdagen (igår) Det var 5 personer på samma ställe och jag kände för att fly. Tog vagnen och gick till nästa avdelning. Där var det lugnt och jag kunde fortsätta som om inget ahde hänt..
God natt...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: