2012-01-31
 09:06:25

Vad hände med pannan?

Ja hantverkarn var ju här idag. TJATMAJJA!
Men idag hade han lite bättre nyheter än förra gången.
Han har kollat att alla element funkar som de ska. Vilket vi inte trodde förra veckan. Men det visar sig att pannan inte kan arbeta till sin fulla potential och då visar det sig även på elementen.
Sen var det expansionskärlet som förmodligen var trasigt. Då skulle vi bara behöva pumpa in lite luft för att kolla det.. Att byta en sådan är ju tusen gåner billigare än att köpa en ny panna. Så vi håller tummarna och hoppet uppe lite till! (alltid bra att försöka iaf :§ ) När han sedan säger att pannan inte går att laga tyvärr. Ja men då är de väl inte så mycket mer att göra åt saken antar jag... Men ÄN SÅ LÄNGE behöver vi inte göra någon mer drastisk åtgärd.
J kom hit vid 7 så jag gick och la mig under täcket tills han var klar. Känner att det är så jobbigt med folk i huset.
Ska man prata, ska man gå där ifrån. Vill de sköta jobbet själva (ja såklart, men vill de ha sällskap menar jag)
Eller vill de arbeta i lugn och ro?? Så jag håller mig undan största delen så får de ropa på mig när jag behövs. Som när de berättar vilka åtegärder som vidtagits. Och när de behöver vidare information om saker de kan tänkas behövas.
Lite småsnack innan de lugnt och fint lämnar en rad med kladdiga skoavtryck i hela huset...
Nu tog han av sig skorna. Men det brukar ju vara så med hantverkare.. Sitt egna lilla släkte som ingen annan kan vara bättre än, Tack och lov..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: