2012-01-21
 16:04:06

Lite om allt.

Jag sitter inne och väntar på att Fredrik Och liten ska komma in igen. Jag valde, pga min idioti. Att stanna inne medans de gick ut och lekte.... Idiotin var inte att stanna inne.. Utan att jag fuskat lite för mycket så jag är väldigt sjuk igen. Försvinner dock om ngn dag så man är på banan igen.
Jaha mer då? Fredrik var på begravning igår. Jag var hos doktorn. Samma doktor som jag ska möta på onsdag igen.
Snacka om att hälsa med fel ände?! Haha. Ajaa.. Thats life. Berättade jag att jag nog har Tierps bästa läkare? 
Ne det gjorde jag inte, Men jag gör det nu. Jag har Tierps bästa läkare...
Efter alla omgångar med dåliga läkare och fel behandlingsmetoder så har jag lyckats få den bästa av dem alla som min alldeles egna doktor. :) Jätteglad för det...
Och sen så fick jag svar på vad det var för fel på mig oxå.. Eller inte riktigt exakt. Men vi kunde utesluta både nummer 1,2 och 3. Så det är en till kontroll samtidigt som jag har min andra tid nästa vecka..
Vi bestämmde så eftersom att jag ändå ska dit då är det onödigt att vi bokar in ÄNNU en när vi kan kolla det samtidigt. Så tre olika behandlingar fick jag. Den sista lite mer annorlunda än de andra två kanske. Men ajaa. Gör det ändå för att inte jag ska behöva en fjärde behandling om ngn vecka lixom.
Idag har vi pysslat lite.. H&M Katalogen gick en hård död till mötes när saxen åkte fram och vi klöpp ut ansikten, kläder och figurer från kläderna. Sen kokade vi eget lim och färgade det blått. Limmade fast alla utklippta figurer på vita pappaer och fick till en å annan rolig gubbe! Varför ska man köpa dyrt pussel när man får hem så mycket gratis i posten? Klistret är billligt det med!! Jag skriver recept nedan.....
Jag har betalat av denna månadens räkningar SJÄLV! Och har ändå lite över... Det skickar jag dock över direkt till min man som så snällt hjälp mig några månader nu när jag varit tappad i farstun. Fredrik agerar lekstuga vilket känns både underbart och fruktansvärt.
Underbart att han orkar. Fruktansvärt att jag inte har samma ork. Dagar som denna är det egentligen bara sängen som gäller och jag fattar inte VARFÖR jag utsätter mig själv för det...
Städat lite, Ätit massor med mat. Busat och nu är de som sagt ute. Kl börjar närma sig fyra och det börjar redan skymma. Det är kallt idag!! Var 11 grader kallt när F vaknade. Nu är det bara 6 grader kallt.

Tänkte förmedla recept till er som blir sugna på att pyssla med era barn nu..


TAPETKLISTER / LIM / KLISTER

4 DL Vatten.
½ DL Socker
1½ MSK Potatismjöl.

Blanda 2 dl vatten ihop med sockret. KOKA UPP någon minut och ta bort från plattatan.
Blanda ihop 2 dl kallt vatten med potatismjölet tills allt är upplöst.
Häll över potatisblandningen i sockerblandningen. VISPA hela tiden. Och värm upp smeten utan att koka tills den tjocknar.. Detta går snabbt så det tar inte så lång tid alls :)

Sen hade vi några droppar blå karamellfärg i oxå. För att man skulle se vart man limmade.
Det är inget nödvändigt dock...


Den är giftfri! Och har man kan ställa in den i kylskåpet för att använda senare..
Låt svalna om ni pysslar med barn så de inte bränner sig!
Smeken är väldigt klibbig och är den varm är det farligt att få på sig.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: