2012-01-15
 00:45:00

Flugor dras till skit.

Det blir så uppenbart ibland varför vissa passar bättre ihop än andra.
Jag behöver inget skitsnack. Det räcker att jag får spy ut mig här på bloggen.
Och självklart vet jag att de jag snackar om läser bloggen! Hur lätt som helslt att kolla upp.
Jag vet oxå att ni vet, att jag läser era bloggar.. Anledningen?
För att påminna mig själv om vad det är jag inte ville ha!
Sen läser jag allt jag kommer över. Oavsett om det är kvittot från affären eller om det är ngt inristat på ett gammalt träd. Det är inte värdet i det jag läser som spelar ngn roll. Utan att jag läser.
Det blir så tydligt och klart att jag inte behöver folk i min omgivning som analyserar varenda minut med sitt barn som antingen fantastiskt eller fruktansvärt. Som snackar om att barnen är bästa vänner fast de kanske inte ens förstått begreppet ännu. Folk som är flera år äldre än vad jag själv är men som verkat stanna någonstans i slutet på puberteten. Man blir som man umgås sägs det. Och jag blev inte till mitt bättre bland dessa. Utan dem däremot så känner jag mig mycket starkare. Vilket jag inte insåg för ens några få månader tillbaka.
De går kvar i samma gamla tankar och skitsnack. Och klagar sedan ner på alla de kan och går till och med bakom ryggen på varandra?! Pfft... 


Ikväll har vi kollat på film. Iförd mina nya mysig tofflor och under en varm filt.
Några dagar nu har kylan chokat mig. Verkar som om det är här för att stanna.
Usch och fy så hemskt! Jag hoppas på en lika bra vår som det var i fjol.
Låg och solade i början på April.
Iof gjorde jag det i Mars året innan i bikini utomhus emellan snödrivorna.. Med en filt undermig som jag svepte såfort solen gick i moln. Helt enligt bidbrother reglerna...
Självklart brände jag mig. Vad annars? Ingen sololja, flera timmar och helt vindstilla med snö runt om som reflekterade tillbaka det som inte smälte bort.
Det var en häftig upplevelse vill jag tala om :)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: