2012-02-25
 08:59:29

Lördag 25/2 2012

Godmorgon sunshine?

Idag regnar det, possitivt då snön försvinner!
Jag har varit upp ungefär en timme redan och typ käkat chips till frukost?
Sådant man kan göra när man inte har barn.
För har man barn är det juice, mackor, fil, och ägg som gäller till frukost.
Ingen skräpfrukost.

Anledningen til latt jag käkar det är för att det låg kvar på tv-borted från igår. Och jag har inte ens tagit mig ner ännu. Han in på toaletten och sen soffan typ?
Ska se till att städa iordning efter att min lilla virvelvind varit här ♥
Förstår ni hur mycket ett litet barn kan ställa till med?

Speciellt när det handlar om saker man inte får röra! DÅ ligger det definitivt överallt.

Liten är inne i en liten trotts period just nu. Vilket jag har löst genom omvänd psykologi.
Nej M Du får INTE följa med ner och äta mat, Då säger han "ja ka de" (Jag ska det)
NEEEEEJ, "skriker" jag då och låssas att jag springer iväg. Så får han jaga mig istället..
Det funkar jätte bra! :) Sen hur det funkar för framtiden är svårt att säga.. Men just denna veckan gick det bra!
Och hur det funkar rent psykologisk är oxå en bra fråga.. Jag tror det är olika från barn till barn..
Men att göra såhär där vi i princip kan busa samtidigt som vi får saker gjort, är för mig mycket viktigare, än att vi blir osams och står och stampar på samma ställe hela tiden.

Nu ska ja gner och sätta på en kopp kaffe. Slänga i mig en tallrik med fil för det är jag grymt sugen på.
Och sen ska jag umgås med herr dammsugare och fru golvmopp nåra timmar :)
För visst är det så att männen är lite som dammsugare? De gör jobbet och det är bra lixom.
Men så kommer frugan, Går över samma ställen mannen redan städat och gör det liiiite bättre.... 
Hahhaha



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: