2011-10-18
 09:09:55

Konstiga drömmar.

I natt har jag drömt en massa konstigt igen.
Jag och ett gäng som jag kände(vet ej vilka) var i en byggnad när den plötsligt låstes.
Då inne började folk att på Röda ögon.

Man fick absolut inte titta på dem då blev man en av dem "onda".
Fast man var tvungen att fästa blicken på någon, Då fick man ta någon man kände och stirra så de onda inte märkte att man var "vanlig". Test ett. Hjälpa andra.

Efter första testet, var vi plötsligt ute på en parkering.
Där tillfångatogs vi av "elaka" igen för ett andra test: Koncentration/uthärdighet.. Och fick Hörselsnäckor med tjutande ljud i. Vi fick under inga omständigheter plocka ut dessa ur öronen. Och jag såg hur en efter en inte stod ut med tjutet. Jag själv försökte tänka på annat och
lutade min kropp mot en av bilarna och blundade. Då kom en av de elaka (som jag hade förtroende för av någon anledning) Fram och skulle skruva upp volymen. Men han råkade byta till Radio.
Min lärdom i drömmen var kristen. Jag skulle leva utan skuld och de som gjorde sig fria från skuld skulle klara alla tester enklare.Test tre. Jag skulle vara ärlig. Så, Jag sa till mannen att han råkade sätta på Radion. Han bytte snabbt tillbaka till tjutet igen och
höjde till MAX som var 2 varv. När jag ligger med kroppen mot bilen ser jag plötsligt hur ett höghus brinner.
Och försöker flytta på alla bilar som var ute på parkeringen. Men ingen av bilarna hade förarsäten.
vi fick knuffa bilarna. Test 4: Handligskraft. Att ta tag i saker.

Branden var väldigt långt bort. Men plötsligt är vi (jag och någon annan) inne i huset och försöker rädda en tjej. Som trillar ner i ett hål.
Vi lyckas hoppas ner på en annan plattform Och drar upp henne. Sen fastnar jag i snören medans de andra
flyr. Test 5: Jag måste kunna behålla lugnet i svåra stunder. På något sätt lyckat jag ta mig loss och undkomma elden.
En kille (som jag tror är den "onda") Hoppar in och stänger en massa fönster för att förhindra att det ska spridas fortare. Och huset är nu en stor Sjukhusbyggnad.
Alla springer över en åker. Det är någonting som jagar oss.
Plötsligt är jag inne i en ladugård med Sortering. Sorteringar var jättestor och anslöt i en stor container.
I botten på denna containern låg det fullt av gigantiska maskar/larver.
Dessa larver skulle tydligen heta vildsvins-larver. De var ca 30-40 cm långa och grova som en falukorv. Mjuka ,fast skalet såg hårt ut (ungefär som larverna i soptunnan på sommaren fast bruna istället)
LÄRDOM:Sopsortera...

Jag är inomhus någonstans för jag står bakom ett fönster och ser sjukhuset på avstånd. Det som brann ner är redan uppbyggt och jag förstod att det var ännu ett test. Men jag vet ännu inte vad.
Jag är inne i sjukhuset.
Det är en man i en hiss som jag måste gömma mig för. Samma "onda" man som jag är väldigt nyfiken på.
Jag springer ner i en rund trapp som är i samma rum som hissen. Där stöter jag på en mamma och hennes son.
Jag rymmer neråt men är ändå högt uppe i sjukhuset. Och hamnar på en avdelning.
Där kommer han gåendes och plötsligt har jag ingenstans att ta vägen.
Men jag är inte rädd. Aldrig någonsin under drömmen är jag rädd för mannen.

Jag vill vara i närheten av honom även om jag vet att jag måste undan.
Han tillfångatar mig och jag ber honom kyssa mig. Drömmen blir magisk. Allt omkring mig har en väldigt stark
dragningskraft. Det är så rätt.  När han kysser mig förstår jag att det är Fredrik.
Och jag hör flera gången under drömmen hur något större väsen talar med mig.
Frågar vad jag lär mig av drömmen, Vad jag kan ta nytta utav i livet?
Jag förstår det som om det är Gud som pratar med mig.
Och hade jag varit lite tokig hade jag nästan slagit vad om att jag inte haft bara en dröm utan varit med om
en övernaturlig händelse i natt. Det var inte bara en liten del i drömmen so mvar detaljerad utan Allt var extremt verkligt och detaljerat hela tiden.

Lärdommen var de 7 dödsynderna. Det kom jag fram till tidigt i drömmen. Men de var inte de vanliga 7 dödssynderna utan nya. Och inte alla 7 heller såklart. Men Drömmar är oftast inte logiska.

När jag vaknade hade jag en bubblande känsla i hela kroppen. Jag var så nöjd över att jag hittat Fredrik. Jag var extremt nöjd över livet och allt kändes lätt och oproblematiskt. Jag hade ju klarat alla tester.


Om jag ska försöka mig på att tolka drömmen så ser jag direkta kopplingar till mitt vakna jag.
Det blir alldeles för långt att förklara. Men det är otroligt häftigt hur hjärnan fungerar.


Eleonore- Vinn exklusivt halsband från Truly Me

Drömmar kan vara helt otroliga hur de kan tyda hur man egentligen mår och vad som händer i ens liv! Konstiga är drömmarna oftast med hehe :D

sv: Va synd att eventet redan hade vart i Uppsala, håller med om att det är kul att göra något sånt annorlunda :) Men ta chansen och tävla om halsbandet iaf vettja!



PUBLICERAT: 2011-10-18, 15:31:09 | URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
HANNA

sv: tack för tipset! :D



PUBLICERAT: 2011-10-18, 17:34:40 | URL: http://hannalovisasol.se
smäm

Hjärnan och drömmar är helt klart häftiga!



Vad kul med en buss till Ullared. Jag har aldrig varit där förut. Tyvärr kan jag inte följa med just då. Hoppas att du hittar mycket fint.



PUBLICERAT: 2011-10-18, 22:01:16 | URL: http://smam.blogg.se/
Helena

sv: Tack ida, vad glad jag blev av din kommentar! Och jag tror inte alls man behöver ha så stora ställningar, det viktigaste är att man har hjärtat på rätt ställe så katten hittar det när den behöver gos =) Appropå konstiga drömmar hade jag en egen kategori för dem på min gamla blogg, här är en av de konstigaste http://schoolingbannerfish.blogg.se/2008/september/multinationella-foretag-konfirmandassistent.html

Take care nu och hoppas du får en liten kattkompis nån dag i framtiden!



PUBLICERAT: 2011-10-19, 09:57:20 | URL: http://bengalens.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: