2011-10-17
 10:36:29

Olycka

Var ute med Liten när en man på cykel blev påkörd.

Såg bara hur cykeln flög över bilen och mannen snurrade runt.
Skyndade mig fram för att kolla att allt var okej.
Alla tre (förare+passagerare+cyklisten) var utländska och tyckte att det räckte med att byta nummer. Jag förklarade att mannen kunde vara i chok och frågade om han verkligen mådde bra.
Jag förklarade att jag var ögonvittne om de behövdes och erbjöd dem att ta mitt nummer.

Mannen haltade iväg och satt sig sen på cykeln som var helt snett. Bakdäcket vobblade kraftigt.
Usch. VIlken tur att man inte bevittnade en dödsolyka. Mannen på cykeln hade ingen hjälm, Vilket jag rekomenderar alla att skaffa sig om ni inte har någon!

Det är inte vackert när ens hjärna ligger utspridd på trottoaren. Tro mig jag har sett det förut.
Så skit i om frisyren inte blir bra eller om någon skulle skratta åt er. Huvudet är viktigare än så....


Liten och jag var egentligen påväg till Stora lekplatsen men jag känner mig inte helt okej efter dethär även om det nu verkade gå bra så tycker jag att det var dags att gå hem. Vi hade ju ändå varit ute en väldigt bra tag.


Bettan

Hittade dig på Gekås-bloggen.

Gå in på http://www.aebuss.se/resor.html, dom ordnar en bussresa den 18 november. Kolla med dom vett ja!



PUBLICERAT: 2011-10-17, 10:48:47 | URL: http://gustavpers.blogspot.com
Ida

TACK BETTAN! Du verkar inte ha någon länk eller liknande till någon sida så jag tack dig här! Jätte snällt. Dock passar inte den helgen så jag får kolla vidare. :) Men oerhört tack!



PUBLICERAT: 2011-10-17, 10:55:05 | URL: http://askogmansion.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: