2011-10-12
 10:41:49

Frost och Trafikolyckor.

I morse vid 6 tiden så vaknade jag av sirener.

Jag han inte kolla vad som hände men det var inte bara ett ambulerande fordon utan flera.
Det jag dock såg var frosten som nu för första natten lagt sig som en tunn tunn hinna över Gävle.
Det enda jag han tänka var att det var en morgontrött person som inte tog väderlekarna i akt när han eller hon skulle till jobbet denhär morgonen.

Jag hoppas varje gång att utryckningarna man hör ska sluta lyckligt. Att inte någon ska behöva ta emot ett fruktansvärt samtal om att dennes anhörige har gått bort. Ibland blir jag arg. Arg för att folk riskerar andras liv oxå.
Arg för att man kan göra någon till en "mördare" för att man är oaktsam.

Igår var jag på min första Visning efter ett väldigt stort uppehåll. Det var skönt. Roligt och inspirerande.
Jag har bokat upp mig på Furuviksmarknaden alla 6 dagar så jag hoppas få en hel del napp även där!
Fått lite nya tips och erfarenheter.

Under tiden jag hade visning så utbröt det ett oväder av sällan skådat slag.
Det åskade över Gävle samtidigt som det haglade enormt. ca 5 cm som under 1½ hade förvandlatas till flytande form både i luften och på marken!
Jag är oerhört tacksam att det inte ville stanna kvar på backen. Jag hoppas på lite riktig kyla nu innan snön kommer så vi kan utplåna lite fästingar!

När vi kom hem drack vi varm-vit-chokladmjölk.
Kollade på det som var kvar av fotbollen.
på 10 minuter hade Sverige gått från underläge till genombrott!
Tack vare en okänd liten kille på 15 år!
Nåja, självklart var det väldigt mycket spelarnas insatts oxå. Såklart...

Recept på varm vit mjölkchoklad: 1 person
2dl mjölk.
50g vit choklad hackas/bryts.
2-3 stjärnanis.
En skätt kanel (var försiktig)

Häll allt utom chokladen i en katrul och koka upp under omrörning.
Såfort första bubblan bildas så häller du i chokladen och tar kastrullen från plattan.
Fortfarande under omrörning.
Häll upp i kopp.

Älskar du sötsaker så kommer du definiitiiivt gilla dethär!
Dock är det en bragd att kunna njuta av hela koppen utan att börja må illa.


Eleonore

Det där lät onekligen som en god choklad!

sv: Jo jag förstod att det inte var det den ledsna ettiketten menade, men som tjejen skrev i inlägget får det en att fundera :)



PUBLICERAT: 2011-10-14, 21:41:58 | URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: