2011-10-01
 09:00:00

En dag i taget.

Så kommer de då. De multipla uppdateringarna under väldigt kort tid. Jag vet inte vad som driver mig.
Inte heller vad som slår ner mig och tillåter mig att gå på tomgång.

Jag gillar den sida av mig själv som orkar att ta itu med saker. Men jag är rädd för att den sidan ska försöka städa bort den sidan som behöver vila. Det är därför jag är där jag är idag. Att jag inte mår bra beror helt och hållet på att jag har ett alldeles för stark "duktighets-jag" hur ser ditt duktighets jag ut?

Handlar det om att vara den perfekta familjen? Eller om det renaste huset? Den bästa karriären?

Jag försökte vara alla tillags. Alla utom mig själv.

Nu försöker jag i stället låta andra få dela mina behov. Samtidigt som jag ger dem utrymme att dela sina behov med mig.
Jag försöker inte vara duktig. Jag försöker inte vara trasig heller. Men tack vare livet har jag gått sönder och blivit kantstött. Jag är trasig och det först nu jag har vågat ta itu med det och inse att, för att kunna bli bättre måste jag börja från botten!

Jag vågar för jag vet att jag har en underbar sambo som håller mig flytande. Strax ovanför vattenytan flyter jag runt.
Min terapi är att Måla och kanske är det därför jag kommer så långt att jag trotts handen sitter vid datorn och skriver?
Att jag längtar så mycket efter honom att hela dagen går ut på att längta tills han kommer hem igen. För när han är på jobbet, är jag utlämnad till mig själv och mina egna hatiska och vidriga tankar om mig själv.
Inte nu längre. Jag duger. Precis som jag. Trasig, fast ännu bättre Hel.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: