2011-08-26
 21:37:36

Bra vs Dåliga.

Utav våra erfarenheter så (nu med 14 visningar bakom oss och Lika många mäklare.)Finns det ett otroligt stort spann på vem som passar och vem som inte passar för att vara mäklare,

Ett exempel är Tierp Fastighetsbyrå. Där 3 av 5 mäklare är fullkomligt inkompeteneta. (nåja iaf 2 av dem)

Lina tex. Som sabbade affären för en av sina kunder enbart med tanke på sitt bemötande. Vi hade hittat en villa som verkade väldigt lovade enligt våra kriterier. Vi hade samtalat med ägarna och alla var bra.

Ursäkta... Jag tror jag måste ta det från början.

Jag ringde Lina för att det skulle vara visning dagen efter att jag kollade på objektet på hemnet... Hon svarade inte så jag ringde säljarna för att kolla med dem om det fortfarande var akutellt med visning och talade mycket länge med kvinnan i hushållet. En trevlig kvinna som jag önskar mycket lycka till förövrigt!!
Efter ngn timma ringer Lina upp. Jag berättar då att jag talat med säljarna och känner direkt hur hon blir irriterad och stött.
Det är väl ändå upp till mig och dem? Vill säljarna mycket gärna ha kontakten via mäklare så får de säga det till mig.
Efter det, Ringde Lina upp säljarna och sa att vi inte gick att ta på allvar.
Vi ville egentligen ställa in visningen då vi inte hade ett öre över för mäklaren. Efter visning kändes det som om hon pressade oss på ett svar. VI Tänker inte ge något idiot svar bara för att hon pressar oss.
Hon frågade om det var okej att ringa min sambo och kolla med honom (Fredrik alltså),
Jag sa tydligt att det inte var någon idé då det inte kommer förkorta betänketiden.
Sambon berättade sedan att hon ringt 3 gånger till honom.
JO LINA! Du hade, om du inte snackat skit, sålt huset för mer än vad du gjorde nu. DU gjorde säljarna en otjänst.
Du gjorde dig själv en otjänst och du gjorde oss en otjänst.
Golvet hade inte spelat ngn roll om DU behandlat oss med respekt och accepterat det faktum att vi var intresserade.
Du sket dem i ögat och även dig själv.
Kommer det ut mer objekt från dig är vi inte intresserade.

Idag.
Anders Lindgren.
En man som inte förstått meningen med att Mäklare har två öron och en mun.
LYSSNA på dina kunder, det är faktiskt det vi är! Alla potentiella köpare är de som ser till att du har pengar på banken! De är oxå möjligen en ny säljare för dig som mäklare.

Som köpare vill jag inte bli "övertygad" av mäklaren. Jag vill att denne ska LYSSNA på mig/oss och mina/våra behov. Inte försöka ändra dem.
Nu är vi ute efter huset för resten av våra liv. Där våra barn när de blir tonåringar kan växa upp. Då ska du inte säga att "det kan man aldrig veta" Och "de flesta flyttar ju efter några år"
Vi är inte "de flesta". Vi vet vad vi gett oss in på. Vi har analyserat. Vi har synat, vi har budat, vi har misslyckats. vi har nästan så mycket erfarenhet att vi skulle kunna jobba med det själva.

Den tredje vill jag inte nämna vid namn. Det är nämligen en mäklare jag anlitade för något år sedan för att sälja min dåvarande bostad. Hon lyckades inte på tre månader när jag själv lyckades på mindre än två veckor därför är jag inte jättenöjd med hennes insats. Dock i övrigt en mycket trevlig och vacker tjej.
_______________________________________________________________________

Några ni däremot VILL ha kontakt med är mäklarna på SvenskFastighetsFörmedling och
Länsförsäkringar-fastighetsförmedling i Tierp.

Där har vi Andreas Beime och Andreas Holmqvist på Svenskfastighetförmedling som är väldigt trevliga och informativa utan att bli för "gå-på:iga"
Och Sandra Tibring Grundin på Länsförsäkringar-fastighetsförmedling som är den som gjort BÄST avtryck hos oss.
Sandra är en mycket ödmjuk tjej i sin försäljning som ställer upp och svarar på frågor, hjälper till med funderingar. ger klara besked och gör allt i rätt ordning. Ska ni anlita någon så är de henne! Hon ger er allt ni behöver som säljare och väldigt bra erfarenhet om ni är köpare.
__________________________________________

Nu ska jag och F efter att jag ätit en räk-macka för mycket slänga oss i soffan och kolla på någon film. I morgon blir det Kräftskiva så då kommer vi nog försvinna någon dag eller så.. God natt..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: