2012-02-03
 14:18:59

ROYAL

Konditori Royal i Tierp alltså!!


FY SKÄMS!


Jag var ju inne där igår med några klasskamrater. Och då jag inte hade något kort på mig så beslöt jag mig för att bara följa med som sällskap.
Allt var frid och fröjd i typ 5-10 minuter. Då kom dottern fram till mig och frågade om jag glömt att handla någonting?


- Nej jag är bara med som sällskap idag!


- Jaha, Men då får du inte stanna här vi har en policy att man måste köpa någonting för att få stanna!


- OK?!? Ja men då går jag då (börjar plocka ihop halsduk, mössa väska, jacka.). Säger till mina klasskompisar att de kan sitta kvar så ses vi på skolan.


- ALLTSÅ! EN FESTIS KOSTAR BARA ÅTTA KRONOR! EN KAFFE KOSTAR 15! VI HAR KÖPT MÖBLER FÖR 120´000
 DU SKA INTE TRO ATT DU KAN SITTA HÄR UTAN ATT HANDLA OCH NÖTA PÅ DEM! HUR TROR DU DET KÄNNS? VI  SKICKAR UT UNGDOMMAR FRÅN HÖGBERGS VARJE DAG! SOM KOMMER HIT OCH SMUGGLAR IN FIKA PÅ KONSUM.....


-ÖH?!? Ja men jag sa ju att jag skulle gå, Jag är ju redan påväg?! Jag har ju inget annat fika?
Och sitter med två betalande kunder?


- JA MEN VAD HADE DU GJORT I MIN SITUATION DÅ?!


- Jag hade låtit kunden sitta kvar, fått ett gott omdömme och kanske ännu fler kunder i stället för att bete mig så som du gör iaf!


Nu reste sig både Nanna och Julia och följde med mig ut! De tyckte att Royal betedde sig illa..


Efter några timmar gick jag tillbaka. Tyckte att det inte kunde få ett så dåligt slut och ville ge dem möjlighet att be om ursäkt.


så pratar jag med mamman..


Jag: Ursäkta kan jag få prata med dig en tre, fyra minuter?


Mamman: Vad gäller det?!


Jag: Ja det gäller det som hände tidigare idag..


Mamman: Vi har faktiskt en policy här!  Du ska inte tro att du kan komma in hit utan att fråga och nöta på våra möbler utan att handla någonting..


Jag: Jag förstår policyn till hundra men kan ni inte sätta upp en lapp då? Jag visste ju inget? Och det är inte policyn jag är ledsen över, det är bemötandet!


Mamman: Du var den 7:e hon fick säga till idag! Vi tänker inte sätta upp några lappar! Vi får skicka ut folk varje dag från högbergs.


Jag: Ja fast när jag, EN kund på HUNDRA kommer tillbaka och vill prata om saken. En potentiell kund för framtiden och ni behandlar era kunder på det där viset. Vad ger det er för ansikte utåt som företag då? Jag hade kunnat komma tillbaka i morgon och handlat med andra vänner? Ännu fler nya kunder.
Nu förlorade ni ju både mig och mina 2 vänner som var här?


Pappan: HÖRRUDU! DU SKA INTE KOMMA IN TILL OSS UTAN ATT HANDLA NÅGONTING! VI BETALAR HYRA OCH MÖBLER; HUR TROR DU DET GÅR RUNT FÖR OSS?  EN GÅNG FICK JAG KÖRA UT FYRA TJEJER FRÅN HÖGBERGS SOM SATT HÄR I FYRA!!! FYRA TIMMAR! TROR DU VI TJÄNAR PÅ DET? SÅ NÄR JAG KÖRDE UT DEM SA DE ATT VI FÖRLORADE EN LUNCH SOM DE TÄNKTE ÄTA HÄR OXÅ!!! JAG HATAR SÅDANA KUNDER SOM ER SOM TROR ATT NI KAN SNYLTA!! VI VET VAD VI HAR FÖR RYKTE, DIN SYNPUNKT SPELAR INGEN ROLL!


Jag. Ja men herregud! Jag snyltade ju inte. Jag smög inte in. Jag gömde mig inte. Jag var med betalande kunder Ska jag stå utanför och vänta då? Det var den dummaste policyn jag hört! Jag gick direkt och blev ändå påhoppad?!





Efter många om och men. Där de tydligt skröt om hur de skickar ut folk som inte handlar tänkte jag att det inte ens gick att diskutera detta med dem så jag gick därifrån. Jag besökte arbetarbladet och fick skriva en dagens ris. Dessutom fick ju alla i klassen "företagsekonomi" veta detta oxå. VI VET hur viktigt det är med kundrelationen. Tro det eller ej.. Dessutom tycker ju även min sambo att det var fel. Jag kommer ju inte hålla käften om det hemska bemötandet jag fick?!  Det sprider sig ju jätte långt!!!




FY SKÄMS KONDITORI ROYAL! HÄDANEFTER TÄNKER JAG ALDRIG NÅGONSIN REKOMENDERA NÅGON ATT GÅ TILL ER! NI MÅ HA FINA LOKALER, MEN NI HAR DÅ INGET MER ÄN DET!



Några notiser bara... Om de nu har så stora problem? VARFÖR sätter de då inte upp en lapp som trevligt förklarar att pga platsbrist finns det tyvärr inte möjlighet för företaget att ta emot kunder som inte handlar just idag.

Varför står man inför betalande kunder och har en sådanhär diskusiton?

Och varför i hela fridens namn, Och detta är nog det viktigaste av allt!!

När jag utan protest redan var påväg att gå!!! VARFÖR Börjar man då gorma om hur mycket pengar man lagt ut på möbler och att jag MÅSTE handla en festis eller en kaffe?!??

Inte fan bryr jag mig som kund (ja, jag var en kund fram till igår! Inte nu längre) Om vad deras möbler kostar?!
Och som kund vill jag ju inte heller att företaget ska snacka skit om mig? ((i detta faller avskyr de kunder från högbergskolan tyvärr och mammor som har med sig barnmat inte ska få ge deras barn där för det är inte köpt via dem?!))

Enkel mattematik.. Mamman handlar fika till sig själv för ca 40 kr.
Hon handlar inte mat till barnet för det har hon med sig hemifrån..
Företaget går 40 kr +´minus de kostnader som finns.. Antagligen går inte maman själv utan har säkert emd sig en eller två som oxå handlar samma fika.. alltså 120kr + minus de kostnader som finns.

MEN! OM nu mamman blir utsläng för att hon inte får mata sin unge eller om mamman får veta att de snackat skit om henne pga detta (kunder överlag alltså) Då vill ju inte hon gå dit längre. VIPS Royal tjänar ingenting..
Varken på henne eller hennes vänner för ingen av dem vill gå til lett ställe där de blir kränkta...

Ungdommar tex, de är en speciell livsstil att gå på cafe och sitta där några timmar, inget konstigt. Och de kanske inte hade mer pengar än en kopp te idag! Men om några år. Då kanske de hade beställt flera smörgåstårtor från er till studenten?! Det tror jag INTE händer nu!

Ge mig GÄRNA respons på detta!! Kramkram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: