2011-11-10
 15:35:34

Köket.

Har ju målat köket den senaste tiden. Det har inte bara tagit tid. Det har oxå krävts mycket tålamod.
*Först tejpade jag alla skarver till fönster tak lysknappar och lister.
*Målade hela väggen vit.
*Sen måttade jag med vattenlaser pass på VARJE linje. Dock var väggarna lite skeva så det var inte det lättaste.
*Målade över alla tejp-skarvar med vitt ytterligare en gång.
*Sen började jag måla de gråa linjerna.
*svarta linjerna.
*Blåa linjerna.
Tillsist upprepade jag de tre sista stegen ytterligare en gång innan jag fick dra bort tejpen för att se resultatet.
(OBS om du tänker göra samma sak? Börja INTE ta bort tejpen förens det är RIKTIGT RIKTIGT torrt. VIssa säger att man sak dra bort medans färgen är blöt? Det funkade INTE för oss!!!!!)
Då det blev en del små skarvar som behövdes fixas har jag idag stått med en plutte-pensel och fyllt i små hål och ett rakblad för att skära bort överflödig färg.
Eftersom jag blivit avrådd från att måla ränder pga hur svårt det är så har jag nu fått en egen åsikt om den saken.
Vill man något tillräckligt mycket så är det inte jobbigt!
Lägger man ner den tid som krävs och inte slarvar. Så kan det bli hur bra som hellst!
Tålamod behövs. Och det är inte min starka sida. Men trotts allt är jag faktiskt nöjd.

FÖRE
EFTER:


Nöjd!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: