2011-12-06
 14:26:41

3 Tomma rum.

Rum ska inte vara tomma.
Som det är nu har vi det vita rummet som bara har en massa skräp i sig.
Vi har gästrummet som har en säng utan täcke.
Och vi har rummet ute i garaget som bara står.
Så ska det inte vara. Det måste hända någonting där!
Ute i garaget ville jag ha visningsrum.
Men det är för kallt för det. och det saknas element och en dörr intill garaget som är kallt.
En kupevärmare drar för mycket för att det ska vara till nytta.
Det vita rummet, Det är ju ett kommande barnrum.
Men inte nu. och inte än på några år.
Och så gästrummet..... Ja det är ju ett gästrum. Det står en säng där.
Men inga gardiner. Inget mer.
Det ser ut som ett "första lägenheten"-rum.
Vardagsrummet uppe ska vi inte prata om.
Huu.. Jag vill ha en matta och gardinar så fort som möjligt.
Men pengar växer inte på träd!
Vi har handlat så enort mycket senaste tiden att jag blir mörkrädd.
Man kan inte handla allt på en gång. Man måste få tänka igenom besluten man gör oxå.
Och jag vet ju inte vilken matta eller vilka gardiner ännu.
Det är för vitt! Det vet jag. Det känns tomt och opersonligt.
Jag vill ha en murrig hörna. Ett mysigt krypin i kontrast till resten av huset som är så luftigt och öppet. Mycket filtar, ljus, kuddar. Ja ni vet. Ett Johnny och Mattias rum helt enkelt..
En stoooor soffa med plats för oss och några till. Ett bord där man kan lägga tv-dosorna och ha datorn på.
Lyktr hängades från ena hörnet och några lampor i mörk, lila sammet...
Tja jag vet nog ganska bra vad jag vill ha ändå. Men sen när man ska sätta det i verk blir det så mycket svårare...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: