2011-08-24
 08:21:21

Som på film.

Har ni varit med om att någon ni värderar far illa?

Nu menar jag itne att de snubblar och skrapar upp knät.
Inte heller om de skulle bryta en arm eller enf få operera bort ett ben eller liknande.

Jag menar det som man läser om i tidningarna. Det som ingen annan ser. Det som förgör ens mentala bild av hela världen?

Jag talar om det som sker i hemmen, som så många döljer.
Som kvinnor och män runt om i världen skäms för att berätta eller söka hjälp för.

Psykisk och fysik misshandel.


Idag har jag en kompis, En så vacker och underbar tjejkompis som redan innan livet började på riktigt, blev förstörd.
Han förgjorde allt med henne. Och Idag går hon igenom en väldigt tuff dag. En dag då mina tankar går till Henne Och hennes fantastiska son! Hennes familj som inte såg eller kunde hjälpa. Hennes vänner som inte visste något.
Det som bara hände på film blev en verklighet för henne.

Tyvärr, sker det oftare än vad man tror och många vågar inte berätta. Men det finns hjälp!
Om du själv eller någon du känner behöver ditt stöd. Stå där vid deras sida när det blir svårt.
Jag gjorde det inte och får idag ångra en väldigt fin vänskap (dock på helt andra grunder och inte ovanstående text)
Det kommer en dag då du kanske behöver hjälp och då kommer den personen mycket troligt stötta dig oxå.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: