2012-04-11
 05:36:37

Sömn och sånt.

Tror inte ni visste detta om mig. Men fem dagar i veckan vaknar jag vid denna tiden. Spelar ingen roll om jag ska upp eller inte. Varannan vecka vaknar jag en gång vid ungefär 4tiden oxå. Oftast somnar jag om utan några som helst problem. Sömn har i princip aldrig varit min svaga sida.

Dock kan jag bli skitgrinig om jag sovit för lite. Men då är det mitt egna fel som lagt mig för sent. Att vakna om nätterna stör mig inte. Ligger aldrig sömnlös flera timmar utan att kunna somna. Kan sova på dagarna och ändå somna i tid utan några problem. Visst är det en enorm lyx????

Farmor lärde mig när jag var yngre att slappna av ifrån tårna och att sluta tänka. Det kräver enorm koncentration till att börja med. Men sen går det av bara farten. Och sluta för tusan göra sömnen till ett problem. Då hamnar man lätt i en ond cirkel. Man tänker att klockan blir senare och senare. Och att man KAN inte somna. Tänk istället under dagen vad skönt det ska bli att få vila kroppen. Vilka mysiga drömmar man ska ha. För det blir alltid som man tänkt sig. När du befinner dig i sovrummet. Stäng av alla apparater. Sov och ha sex. Enkla men väl fungerande regler. Förutom om man bestämt sig för att de inte ska funka.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: