2011-10-04
 16:33:57

Kanelbullens dag.

Jag vet inte hur ofta jag loggat in på bloggen idag och tänkt skriva någonting med substans. Men varje gång jag loggar in är det helt tomt i huvudet.
Många som bloggar skriver att ett tråkigt inlägg är bättre än inget alls.

Till viss del kan jag hålla med. Är du en storbloggare med flera tusen läsare varje dag så visst! Då är ett tråkigt inlägg bättre än inget alls.

Men är du som jag. En hobbybloggare som mest skriver för din egna skull? Ja då kan du nog istället hoppa över de där tråkiga inlägget.

Idag är det kanelbulle dagen. Jag önskar så att jag hade en kamerakabel så jag hade kunnat fota en massa fina bilder på nybakta bullar. Gärna a la blogg´s första sida och göra fina rosor utav dem.
Men nu har jag varken kamera eller grejjer hemma till det. Och nästan ännu mindre lust.


Jag går in på platsbanken och kollar IGEN. Samma jobb som jag vill ha. Det ligger ute efter att ha blivit bortplockat för några veckor sedan. Jag vill ha det. Och jag vet att jag hade kunnat gör det så jäkla bra!
Det är bara några få saker som fattas. Körkort. Detta återkommande problem som gnager mig i huvudet med jämna mellanrum.
Sen är det även arbetsgivarens förmåga att se hur bra jag är.

Jag har inga vackra betyg, inget dokumenterat bevis på att jag faktiskt kan det.
Men JAG vet att jag kan det!

Har ni sett den nya reklamen på tv:n som arbetsförmedlingen har?
Ser du en man i rullstol eller en boxningsinstruktör?
Ser du en dataprogramerare eller en kille med asberger?

Jag har inget tydligt fel. Om man ens kan kalla mig för fel över huvud taget.

Jag är lättlärd, arbetsvillig och energisk. Jag vet att jag skulle klara det, Punkt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: