2012-03-16
 19:52:14

GODIS!

För er som inte får köpa godis typ gratis på icamaxi så ska jag tipsa er om ett sjukt bra recept som jag slängt i mig senaste dygnet..
2 dl grädde
3dl socker 


Koka upp tillsammans i ca 10-20 minuter (beroende på spis och värme) Men det ska klara kulprovet. bli tjockt och lite segt.

Blanda i ½tsk vaniljfrön
50gr smör
½ dl oboy

När smeten är tjock nog tar du bort kastrullen från plattan.
tilsätter de sista tre ingredienserna under omrörning och "vispar" tills aallt smör är smält. Därefter häller du upp smeten i en form och ställer kallt.
Detta blir som en fudge som riktigt smälter i munnen!
Och är in desperata som mig, så kan man även äta den medans den är varm.
Men jag hoppas inte jag ska säga ill er att vänta tills ni inte bränner er? Det får ni fan tänka efter själva!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: