2012-01-26
 10:13:02

Vi handlar på ICA.

Haha... Min lärare pratade igår på FEA+FEB om varför LIDL går så bra i Tierp. Det var för att tierpsborna inte är några höginkomsttagare och därför funkar en billig affär som faktiskt är skapad för fattiga så bra i just Tierp.
Sen gick hon vidare om att de som handlar på konsum och hemköp kanske vill ha lite mer kvalite, men fortfarande inte kan köpa det bästa. Och de som handlar på ICA. (Hmm vi dårå) är de rikare folket i Tierp.
Haha detta fick mig att skratta högt innombords. För jag är inte rik? Inte ett jävla dugg rik är jag.
Men jag vet att det går att handla smart och har man ICA kort får man tillbaka mer än på de andra affärerna.
Vi köper ofta ((Lågt pris//kort datum.)) Special erbjudanden och halvapriset erbjudanden. Sen anpassar vi månaden efter vad vi köpt. Att man dessutom får rabatt på de varor som man handlar ofta är väl inte fy skam? Och att man får tillbaka rebattkuponger efter hur mycket man handlat månaden innan är oxå helt perfekt! Handla varor efter årstider och jämförpris. Då kan man unna sig ngt extra sådär emellanåt...
Var matsmart, helt enkelt.. Men jag kände mig väldigt lyxig som handlade på ICA när hon berättade om det..
Hahaha...
Vart handlar du?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: