2012-01-02
 12:00:48

Nyår.

Så då var det dags för mig oxå. Märker att ni varit nyfikna på vad vi gjorde.
Jo. Vi blåste typ 200 ballonger. Lagade mat åt 10 pers. Hade 150st Uv-sticks.
Uv-lampa och tema vitt. Så Det var ett litet sensation White party det blev hos oss.
Vi käkade skagensnittar till förrätt.
Fläskfilegryta till huvudrätt och sedan så käkade vi champagnesorbe till efterätt.
Erica och Gurkan kom ju redan den 30:e December så vi bastasde drack lite vin och kollade på film.
Mycket mysigt om ni frågar mig. :)

Erica tackade så mycket på facebook för det fina värdskapet. (jag lånade fredriks för att titta ok JAG HAR INTE FACEBOOK!)

Pfft.. Jo tack snälla fina du. Det var ju iaf bra till 21.30. Fredrik däremot häll sitt humör uppe hela kvällen. Dessutom tog han hand om lilla mig som inte kunde göra det själv!
(Jag tappade humöret en sväng, dock blev det inte frispel så folk såg men jag hade svårt för att vara glad på riktigt)
Tolvslaget hade varit bättre om fler hade haft KhomLoy eller vad nu dehär Thailändska lyktorna heter. Det är ju jättefint när folk släpper iväg sådana. Dessutom slipper man skrämma skiten ur hundar. Det trillar inte ner en massa farliga gifter och småbarn slipper bli väckta. Inget av detta som iof berör mig. Men jag tänker ju såklart på andra. Vi hade inga smällare över huvud taget. Vi kollade på alla andras och sen så hade vi ju 150 uvstick som lös ganska fint oxå. Det fick vara våra smällare :p
Vart inbjuden till en granne på tvärgatan. Finfint därinne! Stannade 5 minuter innan jag drog tillbaka till oss igen.
Så kortfattat?
Helt okej. Mysigt. Men inte riktigt som jag hade tänkt mig. Alla andra hade nog roligare än vad jag hade det.
Men sånt e livet.


Igår däremot så drog jag på mig en annan klänning. Tänkte att om inte kvällen blev bra så ska väl ändå årets första dag kunna bli det!
Klänning glitterhatt och musik! Woopha! Japp Nyår är här jag tycker inte det känns så otroligt mycket bättre än alla andra dagar? Som när man fyller år ungefär. Man firas och nästa dag känner man sig ändå lika gammal som igår... då men egentligen avr ett år yngre.
Jag hoppas iaf att ni mina fina läsare. ((även om det vore kul om ni kommenterade ngt ngn gång ni är ju ändå ganska många....??? ))  Hade en toppen kväll. Att ni har något nyårslöfte tycker jag är självklart. För aven om idag känns som för en vecka sedan är det lättare att hålla räkningen från ett sådant enkelt datum.

Mitt nyårslöfte?
Inte äta sötsaker, sluta röka och snusa, börja motionera..
Ne jag skojjar bara.
Mitt nyårslöfte är att detta år ska jag göra saker som jag kanske förut inte vågat!
Vad det än är.
Ångra inte det du gjort. Utan det du inte gjort. Testa nya vägar. Se allt det vackra och ge tillbaka så mycket som möjligt!
Fortsätt med källsortering. Hur tråkigt det än är. Och bli ännu bättre på det!
GOTT NYTT ÅR ännu en gång. Nu väntar pizzan som är kvar från igår.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: