2012-01-07
 08:14:48

Liten.

Liten är här igen.
Egentligen hade jag hoppats på att han var fri alla sina svinkoppor. Men på grund utav (Och håll i er nu!)


ÄCKLIGA TIERPS VÅRDCENTRAL SOM BEHANDAR SIN PATIENTER FEL!

Så har han fått en andra omgång....


För några veckor sedan så var det en artikel om hur underbara och duktiga Tierp vårdcentral är.
Antagligen är artikeln skriven av en anställd eller någon som blivit mutad!
Men bra? Det är de definitivt inte.
När jag väntade lite sa de att jag hade gravid-diabetes. Fel. Du fr inte pga ETT sockettest Abgöra om en patient har diabetes eller inte. Hur tror ni det känndes när de säger att jag ah diabetes som troligtvis kan bli peranent även efter graviditeten? Eller som den gången de sa till min gamla arbetskamrats pojkvän att han hade ansträngningshuvudvärk och skcikade hem honom utan vidare kontroller. Det visade sig senare vara en hjärtumör!
Eller när de skulle ta ur en kopparspiral på en gammal bekant? Och Rev sönder hela hennes livmoder.
Eller att mina torra partier var just det.. Torra partier..  No shit? Klart man kan vara torr. Men det jag sökte för var ju något helt annat. Och inte ens efter ETT HELT ÅR kunde de säga varför jag hade exem som blödde in till smalbenet..

Terps vårdcentral Och nästan alla som jobbar där (Det finns flera underbara som jag inte menar såklart)
Kan dra åt helvete. Jag AVSKYR den vårdcentralen. Sist sa de 30 minuters väntetid.. 4 TIMMAR senare kom vi in till ett rum... Hur kan man ha så dålig koll på tiden?

Och nu Till vad de gjort mot min lilla skatt..

Först gav de honom FEL medicin. Och inte bara nog med det.. De Gav honom även FEL DOS!
Jag är bara glad att det var HALV dos och inte DUBBEL. Det vet man aldrig vart det kan sluta om man ger en vuxen dos till ett litet barn.
5 gånger har vi varit inne med liten till sjukhuset sedan den 15:e December. Och det enda som hänt är att vi är tillbaka på ruta ett. 

De skrev även ut en antibiotika salva.. Antibiotika? Ni hör väl hur löjligt det låter? Antibiotika till koppor som redan från början är svårbehandlade? Resistenta bakterier är något man definitivt vill undvika. Därför gör man lokalbehandlig med tvätt, Kloorhexidin och microcid salva..
Man byter sängkläder VARJE dag. Byter handdukar och kläder varje dag...

Ja ni förstår hur många extra tvättar det blivit sedan den 15;e december?
Tack och lov Har litens bonusP Lite koll på hur man hanterar svinkoppor så nu har hon rytit till på vårdcentralen och fått rätt medicin, rätt dos och även en odling som kommer om ngn vecka så att allt har gått rätt till.....
Så efter nästan en månads arbete med att badda, smörja, tvätta, Tvättakläder, medicinering.. Så är vi nu tillbaka på ruta ett... Förhoppnignsvis så är han frisk innan nästa helg... Stackars liten. Det är itne lätt att se den man älskar må dåligt och tvingas i hemska mediciner 3 gånger om dagen...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: