2012-01-27
 11:19:44

En svärmorsdröm.

En svärmorsdröm är ju som bekandt den killen dottern träffar som modern tycker är perfekt!
Som har allt och lite till.. Nu tycker jag att min F är en riktigt svärmorsdröm!
Men jag tycker oxå att min svärmor. Är en dröm!? Hur man nu får till detdär.
Hon är precis så som man önskar att en svärmor är.
Det är inget krångel med att hon tror att jag tagit hennes plats eller liknande.
Det upplevde jag nämligen i mitt förra förhållande. Där gällde inte allt någonting jag tyckte eller tänkte. För hon var minnsan mamman och kunde bestämma över sin son som flyttat hemifrån för mångamånga år sedan.
Vet ni, hon kom till och emd över och diskade och fixade tvätten åt honom när han flyttat hemifrån..
Till en början tyckte jag att hon var jätte bra hon med.... Det berodde på min egna dåliga relation till mina biologiska föräldrar.. Men lagom är bäst! Efter något år förstod jag ju att den relationen de hade inte heller var sund. Men det är inte lätt att veta när man inte har så mycket att jämföra med.
Min nuvarande relation med mina svärföräldrar är toppen!
De är precis som min farmor alltid varit mot mig.
Och ni som känner mig vet ju hur min farmor är!!!
De respekterar att jag och Fredrik faktiskt är ett par och att vi kan bestämma saker ihop. Inte att de tror jag är någon pryl man gör hur man vill med och bestämmer över.
De dömmer mig inte som jag blivit dömd tidigare.
Min förra svärmor är ett klockrent exempel på dessa vidriga svärmödrar som man läser om ibland.
Har ni hört historien om när jag lånade hennes telefon för min inte fungerade? Jag hade den någon månad medans hon hade en annan.. Det var ju snällt!!
Men sedan jag lämnat hennes son och flyttat hade hon agg mot mig. Så när min syster hade skickat sms till henne och undrat om det var jag hade hon skrivit  något liknande. Och nu drar jag det så när som jag kommer ihåg. För det var ju väldigt längesen och inte jag som fått sms:et... "Menar du Ida Ekberg så vill jag aldrig ha något emd den människan att göra igen!" Resten av meddelandet passade inte inte här!!! Jag la in det på en annan blogg...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: