2012-01-26
 10:04:42

Alla hjärtans...

Igår medans jag väntade på älsklingen så gick jag in på en butik i Tierp som heter smakfullt.
Först och främst så vill jag bara säga att de som äger butiken är underbara! Pratar hjärtligt med sina kunder och har varje gång jag varit in där haft ett mysigt leende.
Igår var jag alltså in där igen.. Och pratade om allt mellan himmel och jord.
Ut därifrån gick jag med en lite förtidig allahjärtansdag present till familjen.
En stengods-kopp Fylld med vit choklad och hallonkrisp.
Man skulle värma den i mickron på låg värme i 2-2½ minut och så fungerar det som fondue.
Men de kostade hela 168kr ord pris.. så jag tyckte det var lite väl för en kopp med choklad.
Då det var sista dagen igår så sattes det ner till 70% och jag fick två för ynka hundra kr.
Då det skulle vara hallonsmak på chokladen (trodde jag) Tänkte jag att jag bara köper det för de fina kopparna i stengods. Och så kan vi ju bara för skojs-skull testa dem.
Så.. Jag gjorde ett kap där tyckte jag :)
När jag kom hem så öpnnade vi upp den första. Ställde in i mickron och satte igång..
Svag värme ställdes in. Dörren öppnades och stängdes igen för att starta. Efter ca 1 minut så Brinner det i mickron.
Rök väller ut ur kickrons alla springor och jag blir nervös över att larmet ska gå igång...
Vad tusan.... TUR att jag köpte två. För lite nyfiken var man ju allt..
Jahapp?!? Slängde en stor klump bränd choklad och skrapade ur resten... Kom på att man måste ställa in värmen EFTER att man stängt luckan och inte före.. Då går den automatiskt på starkaste effekten.
Andra koppen öppnades och ställdes in. Men nu hade jag full koll på den. Tog ut den efter varja 30s och rörde om.
Det smakade GUDOMLIGT! Ojojoj vad gott det var. Vi doppade äpple och banan denhär gången. Äpple var min favorit... Visst att 168 kr kanske låter mycket men både jag och f åt ur koppen och den är fortfarande halv full så jag skulle nästan säga att den håller åt 4 personer. Om man nu vill doppa i samma.. SKulle lätt kunna tänka mig att köpa den till fullpris om det var så att det kom in nya. Jag köpte nämligen de två sista.. Och om de då såklart var ngt lite mer speciellt tillfälle...

Så vår familj har fått sin hjärtegåva lite tidigt.. Varför ska man hålla sig till en speciell dag om året lixom? Även om det kan vara kul att göra ngt extra den dagen... ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: