2012-02-05
 06:44:57

Vi har en ny favorit.

Iaf så är de M´s nya, mycket återkommande fras.
"NÄR JAG VAR LITEN" eller som det egentligen låter. "gag e diten" :)
Haha!! Jaa Melwin, när du var liten?? För nu är han ju en stor pojke, enligt honom själv. Nu när han tillhör stora gruppen på dagis och det finns barn som är mindre än honom, till och med bebisar.
Han försöker få ett begrepp om klockan och allt vad tid innebär. Jag säger att han ska gå och lägga sig kl 7.
Han vill gå och lägga sig kl 2.
Han frågar/påstår saker jag gjorde när jag var liten.
Som att jag kanske inte gillade saker när jag var liten, som inte han gillar just nu?
(saker han inte vågar smaka på)
Dessutom snappar han upp i ett fortare tempo nu. Räcker att man sitter och pratar med någon och så hör man genast hur han kan upprepa flera ord. Så otroligt spännande det är att lära sig ett "nytt" språk, samtidigt som man ser någon lära sig sitt första språk. Övning ger färdighet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: