2012-02-15
 21:25:17

Snö fördärvar förhållanden.

Vem är det som skottar i din familj? 

Mannen? Antagligen. Det är faktiskt det vanligaste. 
Jag gav mig fan på att inte röra skyffeln en enda gång udner denna vintern pga min avsmak för snö de senaste åren.

Men ändå är det jag som skottat mest. Nu kanske ni tror att jag och F bråkar om just detta då jag skrev en sådan Rubrik. Men nej. Det gör vi inte.. När jag skottat får jag massage :) Lite lön för mödan skulle man kunna säga.

Iof får jag massage när jag vill. Men det känns mer rättvist att få den när man ansträngt sina muskler lite.

Men grannenv aär ute nu och skottade bort vallen som plogbilen gjort..
Och med förhållanden så menar jag just förhållandet till Gubben som plogar..
Plogar han INTE vägen i tid är han ett rövhål som inte gör sitt jobb (fastän han kanske bara är på en annan gata)
Och skottar han ändå gatan. Ja då är han ett rövhål då oxå! För då har det blivit en tung kompakt vall precis där man själv precis gjort sin sista ansträngning... Jag gillar inte snö.. Den förstör mer än vad den gör nytta..
Det dumpas snö i sjöar som blir försurnade pga kemikalier som fasnar i snön. Den isolerar sig själv på våren i stora snötippar. För gruset kan inte smölta och då blir det som en jordkällare.

Utanför Gävle har de en sådan tipp. Den han itne smälta bort från förra året just pga sådanthär trams...
Eftersom denna vinter varit mild hoppas jag att nästa kan gå i samma spår.. 
Jag är lite dubbelmoralisk.. Tex. Jag skulle aldrig vilja flyga utomlands en vecka, för det är slöseri med resurrser.
Men jag vill inte bo i sverige på vintern och längtar hela tiden till värmen... Då känns dendär resan jävligt lockande.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: