2012-02-26
 10:07:52

Lördagens utgång.

Igår var E här i några timmar. Vi fick mycket gjort men hann inte riktigt med allt vi skulle.
Jag har engelskan kvar, ngt som vi inte kunde gör ihop.

Sen gjorde vi oss iordning för att åka in til.l Gävle och käka mat och gå på Bio. Men efter 3 rätter så orkade vi inte gå på bio. Istället tog F med mig till hemlingby och så kollade vi lite på staden från håll.


Inne på resturangen började det lite segt med ett större sällskap på ungefär 15 personer som kom före oss så vi fick vänta lite längre än väntat.

Men när väl maten kom så var det VÄL värt det!
Blev mycket ost, Men det gillar vi ju så det är väl inga problem?
Förrätten var Mozzarellasticks med en gudomlig vitlöksås och så en salsa sås oxå.
Huvurätten var en mozzarellafyld kycklingfile för min del (F tog ngn fläskfilepasta med sötsur sås)
Och till efterätt var det två olika friterade ostar till :) Dock philadelphia kräm och päron med vindruvor som avslut på det hela.

Jag beställde i början krusbärs vatten. Och när servitrisen kom ut frågade hon vem som skulle ha päron.
ÖH?? Haha ok men det går jätte bra för min del! Ja men då visade det sig att hon hade tagit rätt men bara sagt fel.

I slutet så bad jag om ytterligare en vatten, Och då frågade hon om jag ville ha the?
-VATTEN sa jag lite tydligare då,
-OK Med citron?
-Ja det går bra.
-Då är vi överens.
När hon gått sa jag till F att om hon kommer ut med the nu så dör jag ju.

Och bara minuter senare står det en rykande het thekopp framför mig!
Ååå Jag kunde verkligen inte släppa det.. Hahaha så jävla bra alltså.
Men jag sa inget å drack upp det. Det är ju fortfarande vatten men det är ju varmt istället för kallt och bubblande.
Vi fick avbryta middagen lite hastigt och lustigt då vår parkeringsplats tid tagit slut så vi tog några chokladbitar extra och så skyndade vi oss mot bilen.
F skulle överaska mig med att åka upp på berget. Men jag känner honom ganska väl så jag visste redan vad vi skulle göra.

På vägen ner ifrån berget så kunde jag ju inte gå. Hade ju för gudsskull högklackat.
Upp gick det dåligt. Ner gick det mycket, mycket sämre! Så fick ta av mig skorna och gå sista biten barfota.
VId bergets slut såg vi ett litet rådjur som förvillat sig bland villorna så vi stannade och skrämde iväg det åt rätt håll. Stackarn måste ju varit jätte rädd....

Åkte hem, Satt oss i soffan och åt ännu mer, Chips och loka och så mycket skratta att vi båda fick ont i käkarna.
En helt underbar kväll.

När vi vaknade i morse pratade vi om att det var sol ute. Och att vi skulle hoppa i poolen. Fantastiskt hur mycket bättre man mår av solen.
Gissa varför jag ska flytta utomlands för?
Värme och sol mestadels av året. Aldrig grått och dött.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: