2011-10-06
 13:54:31

Lufttorkad skinka och snoriga näsor.

Idag har varit en väldigt bra dag. Började med morgonrutinerna som vanligt. Och gick sen iväg till "sTooja plattjen" (den stora lekplatsen) Det var två föräldrar där med varsitt barn och sen kom det en hel drös med barn! Det var två dagmammor so mvar ute med barnen och som inte varit på den lekplatsen tidigare. EFter att ha delat några ord med "fröknarna" så fick jag för mig att dagmamma är super bra! Hipp som happ drog en av barnen ner byxorna mitt på lekplatsen. och försökte sedan springa med byxorna nere fram till närmaste träd 30 meter bort. Finns det ingen toalett ska man självklart ta det säkra före det osäkra och itne vänta tills man är framme vid trädet innan byxorna åker ner.
En annan unge ville leka med Melwin. Den tredje so mPromt skulle stoppa grus i munnen.
Det är en sådan tid nu när barnen är snoriga. Och tungan åker fram på mer än de flesta av dem. Jag mår illa.
Så äckligt. Sedan ska de bita på hantag slicka på rutchkanor osv. Ne fy. TUR att jag itne är Med Melwin på dagis då hade han itne fått röra någonting..
Vi var på lekplatsen länge länge. De första två föräldrarna han åka hem. Två nya med några minuters mellanrum han anlända och åka hem. Och även dagmammegruppen han dra sig tillbaka. Men liten ville stanna kvar. I dryga halvtimmen stannade vi och lekte själva på plattjen. Innan jag sa åt honom att vi borde gå hemmåt. Inget som var så aktuellt för liten. Så jag föreslog att vi skulle ta en promenad med vagen i stället. Till lilla lekplatsen (som ligger strax utanför porten)
Det gillade han. Och därifrån var det itne så svårt att locka in honom efter flera timmars bus!

Jag sitter och väntar på min mat som är i ugen. Men egentligen vill jag ha lufttorkad skinka.
MmmMmm jag är så!! sugen på lufttorkad skinka.
Eller salami för den delen! Varje gång jag går förbi charken så stannar jag upp och börjar nästan dreggla över alla läckerheter som finns där inne!
Har ni testat? Det och äkte mozzarella....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: