2011-11-10
 13:59:59

Min kära vän Anna.

Träffade ju Anna igår!
Jag måste nog säga att hon är den bästa vännen jag har!
Och nu är hon i Malta... :(

Vi käkade lite mat när jag kom fram sen så gick vi till MCD för milkshake och kaffe. Pratade om allt möjligt och Jag önskar att hon bodde närmare så vi kunde umgås mer.
Träffade en hel del intressanta människor både på dit och hem vägen. Bland annat Kevin på 10 månader som var ute på sin första tågresa med sin mamma. Och en söt liten flicka på ett år. då de upptäckte snabbt att jag gav gensvar på deras försök att komunicera tävlade de om min uppmärksamhet.  Småbarn får ju inte min längtan att bli lättare direkt. Och Anna skulle fota mig med en bilbarnstol? Jaha´?! Idon´t get it. Men men :P Det är därför jag gillar henne. Man förstår inte alltid men det är oftast någon tanke bakom allt hon gör.

Sen träffade jag Olle Winberg, En lokförare påväg till Göteborg som varit i tjänst i 30 år. Han berättade hur det var att ha familj och jobba med så långa resor, Om det hemska man har i bagaget när man varit i tjänst under så långt tid. (såkallade olyckor) Han fick genast en annan blick när vi gick in på det ämnet. Om att hörseln är en av de saker som påverkas som lokförare då man kopplar isär vagnar.

Träffade en mamma med sin son som skulle ha en kvalitetsdag. De träffades inte så mycket längre.
Tre tonårstjejer som pratade om killar och bakelser. Och en mamma med två små barn som precis separerat från barnens pappa och flyttat från orten för att lämna allt bakom sig.

Alla dessa människor där ute som har sina egna historier att berätta. Det är spännande! Att dela med sig av sina livserfarenheter och upplevelser. Och lyssna på hur de ser på livet.


Nu har jag suttit tillräckligt länge. Dags för kaffe. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: