2011-12-20
 15:21:30

Julafton redan?!

Vilken mysig dag.
Först är det post-killen som agerar jultomte med ett paket ifrån företaget jag jobbar på.
Men sen när jag går ut för att hämta resten av posten ligger det ett till paket där!! :)
Jag försökte lista ut om det var något man fick öppna eller inte?
Kännde igen handstilen på paketet och började undra. Jag har ju inte hört något om att jag ska få en julklapp?
Hmm Jaja! Jag öppnade det iaf. Och vet ni vad?
Det var "Mamma" som skickat en liten julklapp.
Ett struvjärn!
För mig betyder struvjärn väldigt mycket.
Det var nämligen min och Morgans uppgift på julafton när han levde.
Morgan är min fosterpappa. Och varje julafton stod han och friterade struvor. Min uppgift var att doppa dem i socker. Ett minne jag tycker är jätte mysigt! Och sist vi var nere i Småland satt vi och pratade om dessa struvor. Att jag inte sett några sådana struvjärn någonstans.
Mamma sa då att de fanns lite överallt.
Så har hon hittat ett nu. Tänkt på mig, och skickat upp det lagom till JUL!
Så nu vet ni vart jag kommer befinna mig efter julbordet.
Sprecis där, framför spisen. Men nu är det min tur att fritera. Och jag skickar vidare denhär traditionen till Melwin.
Självklart ska han så sockra struvorna.
Tack Så jättemycket Mamma Ingalill! God jul på dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: