2011-08-26
 08:44:18

Funderingar kring budgivning.

Jag funderar på vilken jobbig köpare jag egentligen är. Som ber om att få nya visningstider, snabba besked och gärna ringer och pratar med säljarna oxå!

Jag hade tyckt att jag var jättejobbig!
Men det är inte enbart säljaren som ska bli nöjd i en bostadsaffär Köparna är minst lika viktiga och då får man ställa krav! Utan köpare så blir inte hus sålda. Och utan några hus sålda förlorar mäklarna makten.
Våga ställa krav! Se till att ni får de svar ni ber om! Om ni inte kan få exakt det svar ni ber om så försök iaf att mötas på mitten!

Vill du ha en vecka innan allt är klart och säljaren vill ha två månader? Prata med mäklaren om att ert bud ligger en månad och inte längre. Därefter får ni vara bestämda! Kanske har säljarna inte bråttom, utan kan vänta längre tid.
Vilket isf enligt mig är fel! Har man lagt ett utgångspris ska man inte förvänta sig att få mer om man inte kan acceptera det utgångspris som satts. Det skulle jag vilja kalla ett lockpris.

Tänk oxå på att om priset verkar lågt och ägarna är måna o men snabb affär utan betänketid så borde man fundera på varför det är så. Finns där fel som de inte uppgett? Finns det möjligen större kostnader som säljarna vet om och vill slippa?
Eller är det bara så att de inte har en ekonomi som håller tätt, eller ska de separera?!
Tänk en gång för mycket än för lite...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: